به گزارش
خبر فوری به نقل از
گُلوَنی،
فیلم «مصادره» به کارگردانی «مهران احمدی» و به قلم «علی فرقانی» را دیدم،
فیلمی که از منظر من با یک فیلم کمدیِ کامل فاصلهٔ زیادی داشت، «مهران
احمدی» در منصب کارگردان نتوانسته است کمدی را معنا ببخشد و فقط با اتکا و
پشتگرمی به بازی و تواناییهای «رضا عطاران»، دست به ساخت فیلم «مصادره»
زده است و این نکته در تماشای فیلم کاملاً مشخص و مبرهن است. کارگردان نقش
اساسی در خلق یک اثر سینمایی یا تصویری را دارد و وقتی فیلم گرفتار بازیگر
محوری میشود مطمئنا اثر از کنترل کارگردان خارج شده است و کارگردان
نتوانسته از فضای موجود بهرهمندی لازم را ببرد و با خلق اتفاقاتی طریف و
تازه کیفیت فیلم را ارتقا دهد.از بازی بازیگران برایتان مینویسم، بازی
«رضا عطاران» بشدت یادآور نقش آفرینی وی در کمدی «ورود آقایان ممنون» است و
بازی قابل توجهی از «رضا عطاران» مشاهده نمیشود انگار که «رضا عطاران» در
دالانی مملو از کلیشهها گرفتار شده است و همچنان هم قصدی برای بیرون آمدن
از آن را ندارد، نهتنها «رضا عطاران»، بلکه از بازیگر درجه یکی مثل «بابک
حمیدیان» هم بازی درخور و مناسبی دیده نمیشود. انتخاب نامناسب دو بازیگر
کودک با بازی بسیار مصنوعی آنها، از لحظات کسل کنندهٔ فیلم بهشمار میآید و
اهمال بازی گرفتن از بازیگران، که وظیفهٔ خطیر کارگردان است در اوان
تماشای فیلم کاملاً درک و فهم میشود.
ادامه خبر