اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

بیژن بنفشه‌خواه، سروش صحت و... در پشت صحنه «لیسانسه‌ها ۲»/ عکس

بیژن بنفشه‌خواه با انتشار عکسی از پشت صحنه فصل دوم سریال «لیسانسه‌ها» از پاییز ۹۶ به عنوان زمان احتمالی پخش آن خبر داد.

بیژن بنفشه‌خواه با انتشار عکسی از پشت صحنه فصل دوم «لیسانسه‌ها» در صفحه اینستاگرامش نوشت: «سریال «لیسانسه‌ها»، فصل دوم، از راست: مسعود حقی(برنامه‌ریز)، هوتن شکیبا، سروش صحت (نویسنده و کارگردان)، امیرحسین رستمی.  زمان پخش: احتمالا پاییز ۹۶ از کانال ۳»


ادامه خبر

حسین علیزاده: در خیابان راه می‌رفتم و احساس می‌کردم اسپارتاکوس هستم

حسین علیزاده با بیان این‌که قبل از این‌که بخواهم موسیقی بخوانم سینما در زندگی من جریان داشت، گفت:‌ من فیلم‌های خوب غیرایرانی هم می‌دیدم، وقتی فیلم «اسپارتاکوس» را دیدم در خیابان راه می‌رفتم و احساس می‌کردم خودش هستم و چقدر فداکارم یا وقتی «دراکولا» را دیدم شب‌ها موقع خواب به سراغم می‌آمد. این تخیلات وارد زندگی می‌شد و انگار سینما را در زندگی من تزریق کرده‌ بودند و در تمام طول آن دوران با من بود.

حسین علیزاده - ردیف‌دان، آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار - در اولین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی سال ۹۶ انجمن بازیگران سینمای ایران، طی سخنانی اظهار کرد: من با شوق و عشق موسیقی را آغاز کردم. خوشبختانه در خانواده‌ای در محله سیدنصرالدین تهران تربیت شدم که به خواست فرزند خود احترام می‌گذاشتند و به من اجازه دادند موسیقی کار کنم. بسیاری از هم‌محله‌ای‌های من زمانی که جلوی پدر و مادرشان نام موسیقی را می‌آوردند با خشونت عجیبی به آن‌ها می‌گفتند «برو دهنت را آب بکش».

وی ادامه داد: پدر من خیاط و مادرم خانه‌دار بود؛ اما به‌دلیل این‌که وجودشان از عشق بود زمانی که من از موسیقی صحبت کردم گل از گل‌شان شکفت و گفتند هرچه تو دوست داری. آن‌ها برای‌شان سخت بود من را به هنرستان بفرستند زیرا مخارج سنگینی داشت؛ اما خوشبختانه من توانستم در هنرستان درس بخوانم و زیر نظر اساتید بزرگی بودم.


ادامه خبر

چیزهای که از ساعت بزرگ حرم تاکنون نشنیده اید




دنگ دنگ دنگ ... صدایش برای تمام کسانی که پا در حرم امام رضا(ع) گذاشته‌اند، آشناست. صدایی که با چرخیدن عقربه ها، دل‌ها را آسمانی می‌کند! زمان در چنین جایی به بزم عاشقی می‌ماند که کسی دلش نمی‌خواهد، آن را ترک کند.

آستان نیوز - ساعت عاشقی را دستان «عنبرانی» کوک می‌کند!

واژه‌هایم در سطر خاموشی مانده است! نمی دانم چطور توصیف کنم، چگونه هر دل گرفته ای در این مکان آرام می گیرد؟ در انتظار ساعت عاشقی، صدای زنگ آن بهترین آرامش است؛ همانند دیدن کبوترانی که بی پروا بر گنبد طلایش پایکوبی می کنند و کودکان در صحن هایش، به این سو و آن سو می روند. صدای زنگ هایش بهترین آرامش است؛ چه کسی زنگ این ساعت را تنظیم می کند؟ چه کسی دل در گرو حرکت عقربه هایش دارد، تا در صورت بروز کوچکترین مشکل، آن را بر طرف کند؟ او کسی نیست جز محمد عنبرانی، قدیمی ترین و تنها ساعت ساز آستان قدس رضوی که موفق شدیم برای دقایقی با او همکلام شویم.

ادامه خبر

آقای بازیگر 93 ساله شد/برای عزت سینمای ایران



عزت الله انتظامی نزد سینماگران به «عزت سینمای ایران» شهرت دارد، هنرمندی که در دهه 90 عمر خود با کارنامه درخشان از نقش‌های مختلف همچنان آقای بازیگر سینمای ایران است.

هیچ دستوری برای ستاره‌ شدن و ستاره ‌ماندن وجود ندارد. باید دارای یک دم، یک حس و تمام ویژگی‌هایی که لغت «روح» را معنی می‌کند، بود.
هر بازیگر مهمی، چه بخواهد چه نخواهد، آئینه‌ای است که ملتی خود را در آن می‌نگرد و شناسایی می‌کند. حالا و بدون شک یکی از آئینه‌‌های ماندگار و جاویدان سینمای ایران عزت‌الله انتظامی است که به تعبیر پرویز پرستویی یکی از پنج تن سینماست و باید مورد تکریم قرار گیرد.
تولد او به بدرقه بهار پیوند خورده است. یعنی وقتی آماده بدرقه بهار می‌شوی باید از او استقبال کنی. درست در روزهای آخر ماه ابتدایی سال در حوالی همان روز 31 خرداد سال 1303 در سنگلج به دنیا آمد.


ادامه خبر

جوابیه «محمدرضا گلزار» به حاشیه های عکسش با رئیس جمهور

پس از آنکه عکسی از دیدار محمدرضا گلزار با رئیس جمهور منتشر شد انتقاداتی از این بازیگر صورت گرفت. در آن عکس گلزار دست در جیب با حسن روحانی در حال صحبت بود. این بازیگر جوابیه‌ای را منتشر کرده و نوشته‌است: کمال بى انصافى در مورد من صورت گرفت

محمدرضا گلزاربا نتشار این عکس در صفحه اش نوشت: در مورد عکس با آقاى روحانى و برداشتها و تفصیلاتش واقعیتش اینه که کمال بى انصافى در مورد من صورت گرفت چه از عمل پخشِ اون عکس توسط اون عکاس محترم که ده ها فرم عکس مناسبتر براى عرضه داشت چه اون همه هجمه و نظرهاى مرتبط به اون عکس توسط مخاطبین اول به اشتباه دستى که بالا بودو رنگ پیراهنى متفاوت با من داشتو انگشترى به دست داشتو متعلق به من دونستن که با کمى دقت فقط کمى دقت متوجه شدن که اون دستِ من نیست و دستِ شخص کناریه بعد گفتن حالا چى پس؟! بى حرف که نمى شه آهان این یکى دستِ گلزار چرا تو جیبشه ؟؟؟؟


ادامه خبر