به گزارش خبر فوری به نقل از گلونی، خانم قریشی یه سری صحبتها کردن که یه سریها فکر کردن منظور خانم قریشی، خانومه لیلا حاتمیه. البته این موضوع فقط مختص به خانم قریشی نیست. اکثر بازیگران وقتی در مورد یه فرد نامعلومی صحبت میکنن، ناخودآگاه تمام ذهنها میره به سمت یه شخص خاص. بعد دوباره میآن مصاحبه میکنن که ما منظورمون فلانی نبود ناموساً. خب عزیز من یه جوری صحبت کن که ذهنها به سمت یه شخص خاص نره یا اگه میره سمت چند تا شخص خاص بره تا این داستانها پیش نیاد. البته این که دوست داشته باشی دوباره بیایی مصاحبه کنی یه بحث دیگه است.
به گزارش خبر فوری به نقل از گلونی، در دست بررسی است یعنی این که چندین و چند گزینه روی میز وجود داره و من در حال انتخاب بهترین گزینه هستم. تا اون جایی که ما میدونیم، قاعدتاً این جمله رو باید یه دختر بیست ساله بگه که قیافهش یه چیزی بین نیکول کیدمن و آلکساندرا داداریو باشه. باباش هم از خرمایههای تجارت نفت باشه و دوماد دوست. از لحاظ هیکل و اندام هم که دیگه حداقل جنیفر لوپز رو بذاره تو جیبش. اخلاق هم که اسوهی عالم باید باشه. البته حسام خان فقط ویژگی دختر بیست ساله بودن رو ندارن والا سایر ویژگیها کاملاً در ایشون قابل لمس و مشهوده.
کتاب «نفوس ارض اقدس»مجموعه ای ست شامل آمار خانه
به خانه محلات ششگانۀ مشهد قدیم که در سال 1295-6 هجری قمری برابر 1257
شمسی و 1878 میلادی در زمان حکومت رکن الدوله برادر ناصرالدین شاه قاجار در
خراسان فراهم آمده است.
راهبر این آمارگیری یکی از دولتمردان دانش آموختۀ مدرسۀ دارالفنون، زین العابدین میرزای قاجار
بوده است او همدوره و رقیب صنیع الدوله مولف مطلع الشمس (سفرنامه
ناصرالدین شاه به خراسان و مشهد) بود اما هیچگاه نتایج تحقیق خود را در
اختیار صنیع الدوله قرار نداد.
طبق شواهدی که تا کنون در دست است تا
پیش از این آمارگیری در مشهد، دو بار طی سالهای 1269 و1284 قمری در تهران
از منازل و دکاکین و نفوس آمارگیری شده بود و همچنین در مشهد در سالهای
1283 و1284 .
آمارگیری اولیه در تهران که پیش از صدور حکم میرزاحسنخان
سپه سالار انجام شد بسیار ناقص و کلی ست و حتی رقمی از جمعیت نفوس تهران
نمیدهد و فقط از دکاکین و منازل یاد کرده است؛ دومین آمارگیری تهران نیز
به صورت گزارش نویسی است و هر منزل و صاحبانش را توصیف کرده است . همچنین
آمارگیریهای اولیه مشهد نیز از تعداد دقیق نفوس خبر نمیدهند.
محسن افشانی بار دیگر جنجالی شد. این بار در فضای مجازی ویدئویی از او کنار یک خانم بی حجاب منتشر شده است.
انتشار این فیلم عجیب از محسن افشانی در کنار خانمی با ظاهر نامناسب باعث ایجاد جنجالی جدید برای او شده است که گستره آن به این زودی پایان نخواهد یافت.
به گزارش سایت مشهد فوری،از
این رو و با توجه به فرا رسیدن ماه صفر و در بررسی چرایی وجود چنین نگاهی
در جامعه اسلامی با حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا جواهری، عضو هیئت علمی
دانشگاه فردوسی مشهد به گفت و گو پرداخته ایم که مشروح آن را میخوانید:
آیا در فرهنگ اسلام و ادبیات قرآن و روایات تعبیر سعد و نحس برای ایام و زمانها وجود دارد و در این باره تصریحی شده است؟
سعد
و نحس از واژههای متضاد در فرهنگ اسلامی هستند که در احادیث و آموزههای
روایی به کار رفته اند؛ برای مثال در قرآن سخن از یوم نحس وجود دارد و این
تعبیر در مصحف شریف به کار رفته است که این نشان میدهد چنین تعبیری در
تاریخ زندگی بشر صحت دارد یعنی همان طور که ایامُ الله داریم ایام نحسات
نیز داریم.
برای مثال در سوره مبارکه فصلت آیه ۱۶ به ایام نحس اشاره شده
و میفرماید: «فَأَرْسَلْنَا عَلَیْهِمْ رِیحًا صَرْصَرًا فِی أَیَّامٍ
نَّحِسَاتٍ لِّنُذِیقَهُمْ عَذَابَ الْخِزْیِ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا
وَلَعَذَابُ الْآخِرَةِ أَخْزَى وَهُمْ لَا یُنصَرُونَ»
اینجا صحبت از
روزهای نحسی است که عذاب الهی بر گروهی از انسانهای فاسد، مشرک و منافق
نازل شده است؛ و یا خداوند متعال در سوره مبارکه قمر آیه ۱۹ نیز فرموده
است: «إِنَّا أَرْسَلْنَا عَلَیْهِمْ رِیحًا صَرْصَرًا فِی یَوْمِ نَحْسٍ
مُسْتَمِرٍّ»
بنابراین، یوم نحس که در برابر یوم سعد است در قرآن و حدیث
کاربرد داشته است البته باید کارکردهای این دو واژه را شناخت و درسهای
آن را فرا گرفت.