اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

مرگ تلخ 3 دختر بچه در استخر

سه دختر بچه هنگام بازی به داخل استخر آب کشاورزی افتادند و غرق شدند.

به گزارش خبر فوری، این سه کودک، ساعت 15 و 56 دقیقه دیروز در حال بازی در کنار استخر آب کشاورزی در جاده رجا آباد مرودشت در استان فارس بودند که یکی از آنها درون استخر افتاد و دو خواهر برای نجات او داخل آب رفتند.


ادامه

خواستگاری عجیب یک دختر از همکلاسی اش در وسط خیابان + فیلم

دختری سعی داشت وسط خیابان از همکلاسی خود برای ازدواج جواب مثبت بگیرد اما تقلاهایش نتیجه نداد و پسر جوان او را رها کرد و رفت

به گزارش سایت مشهد فوری ،  معمولا تاکنون رسم بر این بوده که پسرها از دختران خواستگاریمی‌کردند اما به نظر می رسد در برخی کشورها این رسم وارونه شده و این دخترها هستند که به خواستگاری پسران می روند.

در سانتیاگو دختر جوان جلوی چشم مردم روی زمین نشسته و با حلقه ای که به عنوان پیشکش در دست دارد، ملتمسانه از همکلاسی خود تقاضا دارد که درخواست ازدواج او را بپذیرد، پسر جوان نیز که ظاهرا به این ازدواج راضی نیست و به نوعی در عمل انجام شده قرار گرفته تلاش می‌کند دختر بی‌تاب را آرام کند.

اما زمانی که متوجه می‌شود تلاشش برای ساکت کردن دختر بی فایده است، او را در همان وضع به حال خود رها می‌کند و می‌رود.


ادامه خبر

مسجد گوهرشاد مشهد، جلوه ای زیبا و اصیل از هنر اسلامی در قرن دهم

مسجد گوهرشاد به عنوان وسیع ترین و کهن ترین مسجد در اماکن متبرکه رضوی از دیرباز محل برگزاری دائمی نماز جماعت است و به دلیل دایر بودن در تمام شبانه روز یکی از مسجدهای کم نظیر جهان اسلام به شمار می رود

به گزارش سایت مشهد فوری، مسجد گوهرشاد مشهد یکی از مهم ترین آثار باستانی مشهد و صنعت معماری ایران اسلامی است که مورد علاقه زائران و مجاوران است و به عنوان یکی از جاذبه های مذهبی تاریخی و فرهنگی مورد توجّه و بازدید باستان شناسان، جهانگردان و دیگر علاقه مندان است. 
 

ساخت بنای مسجد جامع گوهرشاد توسط معمار معروف عصر تیموریان، قوام الدین بن زین الدین شیرازی و با استفاده از آجر و گچ و به شیوه معماری اسلامی در شرق صورت گرفت.


عملیات احداث این بنا به همت گوهرشاد آغا، دختر امیر غیاث الدین ترخان، همسر شاهرخ بن تیمور گورکانی و در دوران استانداری پسرش بایسنقر میرزا، به سال 818 ق / 794ش در ضلع جنوبی حرم رضوی آغاز شد و در سال 821ق / 797ش به اتمام رسید. 
 


ادامه

سه قول جدی وزیر آموزش و پرورش در اولین صبح کاری

وزیر آموزش و پرورش در اولین صبح کاری در راه وزارت خانه سه قول جدی به مردم و فرهنگیان داد.

سید محمد بطحایی در آستانه ورودش به وزارت آموزش و پروش گفت قول می دهم:

- از امروز تحول در نظام اموزش و پرورش را بر اساس صنعت تحول بنیادین ارتقا بخشد.
- برای تربیت نسل متدین،خلاق؛کار آفرین و با نشاط همه تلاش خود را به کار گیرد.
- به عنوان نماینده یک میلیون و هفتصد هزار معلم شاغل و بازنشسته فرهیخته در هیات دولت برای ارتقای معیشت و منزلت آنها همت کند.
با معرفی کابینه دوازدهم، در لیست روحانی "سید محمد بطحائی" به عنوان وزیر جدید پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی شد؛
روز گذشته در صحن علنی مجلس نمایندگان مجلس با رای 238 موافق، 35 رای مخالف، 13 رای ممتنع از مجموع 288 آرای مأخوذه، تصدی وزارت آموزش و پرورش را به محمد بطحایی سپردند.


اگر پایتان بوی بد می دهد، بخوانید + اینفوگرافیک

تعریق زیاد و بوی بد پاها عللی دارد که به کمک برخی روش ها می توانید آن را برطرف کنید.

به گزارش خبر فوری به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛، تعریق زیاد پاها یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد و اطرافیان آنها را رنج می دهد زیرا به دلیل تعریق زیاد پاها کفش و جوراب بوی بدی می گیرند و موجب آزار فرد می شوند.

مشکل تعریق زیاد پاها نیز عللی دارد که ممکن است ناشی از عدم رعایت بهداشت یا مشکل در سلامت فرد باشد

درادامه به علل وعوامل احتمالی تعریق زیاد پاها اشاره می‌ کنیم البته اگر قادر به کنترل این مشکل نیستید باید به متخصص بیماری‌های پا مراجعه کنید.


عرق زیاد پا با پوشیدن کفش‌های نامناسب

یکی از عوامل اصلی تعریق زیاد پاها پوشیدن کفش‌های نامناسب است، پاها یکی از مهمترین اعضای بدن هستند اما متاسفانه اکثر افراد اهمیتی به کفش و انتخاب آن نمی‌دهند. پاها به‌ دلیل قرار‌گرفتن در کفش محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها هستند. اگر دچار قارچ ناخن هستید حتما از پماد مناسب برای مقابله با این مشکل استفاده کنید و یا به پزشک مراجعه کنید.


درمان دارویی تعرق پا

هایپرهیدروز یا تعریق زیاد پاها وضعیتی است که نیاز به درمان و مراجعه به پزشک است در این بیماری، غدد مولد عرق برخی نواحی بدن با اختلال مواجه شده اند که در این صورت بدون دلیل مشخصی تعریق پا بیشتر می شود. در برخی موارد جدی برای درمان و کنترل مشکل نیاز به مداخله دارویی وجود دارد و در موارد بسیار حاد حتی جراحی‌های سرپایی نیز انجام می‌شود.


ادامه