اصفهانی در پاسخ به اینکه در ماشین به چه موسیقی گوش میدهد، تأکید کرد: حالا در ماشین چیزی گوش نمیدهم و فصل سکوت است. صدای آقای شجریان و ایرج (حسین خواجه امیری) جزو علاقمندیهای من است.
علی ضیاء مجری تلویزیون چهارشنبه 14 تیر میزبان محمد اصفهانی در سالروز تولدش همراه با محمدامین، مهدیس و مریم فرزندان این خواننده سرشناس بود.
وی در این باره که هم تحصیلات دانشگاهی دارد و هم کار هنری را پیگیری میکند، گفت: کار هنری، بگیر و نگیر دارد و با شانس و اقبال یا بخت طرف ارتباط دارد. خیلیها از نظر هنری صدای خیلی خوبی داشتهاند اما کارشان نگرفته و برعکس خیلیها از هوش خوبی برخوردار بودند و صدای خوبی نداشتند اما موفق شدند. برای همین به کسانی که از من مشورت میخواهند میگویم شما ابتدا درستان را بخوانید و کاری دست و پا کنید و در کنارش به هنر بپردازید، تا اگر موفق نشدید، لااقل پشتوانه مالی داشته باشید.
داریوش فرهنگ با اشاره به بعضی از مشکلات عنوان کرد: ما و سازمان صداوسیما نباید خود را وکیل مردم بدانیم و بگوییم چه بخواهند، چه بپوشند و حتی چه فکری کنند. تلویزیون به یک خانه تکانی اساسی نیاز دارد و باید بعضی از کارمندان کم شوند و حجم تولید بالا برود.
مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی، سیدعلی حمیدی قائم مقام مرکزی سیما فیلم، مجید زین العابدین مدیر شبکه پنج، غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج و جمعی از مدیران سازمان صداوسیما امروز چهارشنبه چهاردهم تیرماه باحضور در پشت صحنه سریال «در جستجوی آرامش» به کارگردانی سعید سلطانی از آن بازدید و با عوامل گفتگو کردند.
در ابتدای این دیدار داریوش فرهنگ با اشاره به بعضی از مشکلات عنوان کرد: ما و سازمان صداوسیما نباید خود را وکیل مردم بدانیم و بگوییم چه بخواهند، چه بپوشند و حتی چه فکری کنند. تلویزیون به یک خانه تکانی اساسی نیاز دارد و باید بعضی از کارمندان کم شوند و حجم تولید بالا برود.
وی ادامه داد: تکرار موضوعات در سریال ها زیاد شده و باید تلاش شود از سریال های تکراری جلوگیری شود. از زمانی که تعداد شبکههای تلویزیونی زیاد شده حجم تولید کاهش پیدا کرده است. همچنین سریالهای تکراری بیشتر دیده میشود و آنچه گفتنی است حذف میکنند و آنچه نگفتنی است در سریالها میآورند.
بازیگر سریال «در جستجوی آرامش» عنوان کرد: سازمان صداوسیما باید استقلال مالی خود را پیدا کند و همچنین لازم است یک اعتماد دو طرفه بین مسئول و هنرمند ایجاد شود. من این حرف ها را برای کار خودم نمیگویم و در همه این سالها شکایتی برای خودم نداشتم بلکه میخواهم غرور و استقلال تلویزیون را برگردانیم.
در سالروز کوچ و همزمان با نمایش فیلم «76 دقیقه و 15 ثانیه» در جشنوارهی کارلوویواری، درختی به نام «عباس کیارستمی» در این رویداد نامگذاری شد.
سیفالله صمدیان رفیق و همکار قدیمی عباس
کیارستمی همزمان با 14 تیر ماه، سالروز درگذشت این کارگردان سرشناس سینمای
ایران به ایسنا گفت:« یک سال گذشت! ولی شاید باورتان نشود، من یک فکر ظاهرا
رویاگونهای دارم که بدم نمیآید، همین جا آن را مطرح کنم.
با شناختی
که در طول این سالها از عباس کیارستمی داشتم و شیطنتها و شوخیهای که او
داشت، از او بعید نمیدانم که وقتی برای سپری کردن مراحل درمان به پاریس
اعزام شده است، قصد کرده باشد تا یک فیلم جدید بسازد، فیلمی که فعلا پیش
تولید آن یک سال طول کشیده است.
هر چقدر هم بخواهم غیرواقعبینانه به قضیه نگاه کنم، این احتمال را حتی
یک درصد هم میدهم که کیارستمی یک جسد بینام و نشان را از بیمارستان گرفته
و با نظارت خودش داده شبیه خودش گریم کردن و به ما تحویل دادند و خودش
آنجا مانده تا دوره نقاهت را سپری کند و مطمئنا کارهایش را انجام میدهد و
یک روزی میآید.
شاید همه اینهایی که گفتم به نظر یک رویای بچگانه و از
سر رفاقت به نظر بیاید و حتی به هندی بازی تعبیر شود ولی واقعیتی که در پس
ذهنم هست را گفتم.
پیمان جبلی با بیان اینکه تلاش میکنیم تا صدای متفاوتی در جهان باشیم، گفت: یکی از شبکههای خبری گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه داخل آمریکا مردم از پیام رسانههای سنتیشان خسته شدهاند و علاقمند به شنیدن صدای رسانههایی مانند پرس تی وی هستند
معاون برونمرزی رئیس سازمان صداوسیما و مدیر شبکه پرس تی وی ادامه داد: به طوری که در حادثهای مانند آتش سوزی برج لندن بسیاری از بازماندگان حاضر به مصاحبه با بی بی سی نبودند اما با پرس تی وی که صدای متفاوتی به شمار میرود گفتوگو میکردند.
وی افزود: تا پیش از سال 2003 و سقوط صدام تمرکز شبکههای برونمرزی کشورمان روی تولید و توزیع پیامهای ساده سیاسی و خبر به زبانهای مختلف بود. پس از سقوط صدام و حمله آمریکا به عراق شبکه العالم راهاندازی شد و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به عرصه رقابتهای سخت رسانهای در جهان با حداقل امکانات که قابل مقایسه با توانمندیهای شبکههای بین المللی نبود وارد شد.